Geoblog.pl    ANJ0    Podróże    AUSTRIA    WIEDEN wien wienna - AUSTRIA

Austria
Austria, wieden

wybieramy sie na weekend w wiedniu ze znajomymi.2008 jak pamietam dobrze

Szalone, troszku, bo przeciez tak zimno , no i autokar, ahh.. dobrze jedziemy zobaczyc targ swiateczny w Wiedniu.
W tak krotkim czasie mozna zobaczyc naprawde wiele.
Wieden, ogromne miasto, pelne zabytkow, pomnikow, i sklepow

Co warto zobaczyc….
Przede wszystkim na placu, rynku glownym niesamowita
KATEDRA SW SZCZEPANA, pierwszego męczennika chrześcijaństwa, to samo centrum i serce Wiednia. Stoi na tym miejscu od ponad 800 lat, choć uległa w tym czasie licznym przebudowom. Dominuje w niej jednak styl późnogotycki. Najstarsze fragmenty świątyni to Brama Olbrzymów i Wieże Pogańskie, pozostałe po romańskim kościele z XIII w. Katedra, zniszczona w czasie II wojny światowej, została odbudowana w dawnym kształcie wysiłkiem całego narodu. W podziemnej krypcie pod głównym ołtarzem znajdują się urny ze szczątkami Habsburgów
Cos pieknego, bylam zachwycona, jednak nikt oprocz mnie nei mial checi wyjazdu na wieze.. wiec nici..ehh

MIASTO NOCA, I DO TEGO ZACZYNA PADAC SNIEG.. zawsze bylam zmarzluchem, ale ile radosci daje doslownie ‘’ bieg ‘’ przez miasto…

A wiec STEPHANPLATZ Z KATEDRA, jest. Wspomne tylko o bardzo drogich sklepach, firmowych oczywscie, nie nie kupujemy nic, jedziemy przeciez niskobudzetowo. Jedzenie ? dla mnie wege, nie znosze tych sztucznych hamburgerow, niby mieso.

Petersplatz i Graben
Ze Stephansplatz ulicą Graben trafiliśmy na kolejny plac. Tym razem – plac Świętego Piotra, Petersplatz

Plac Albertina to przedsionek Hofburga. Rozciąga się stąd piękny widok na Burggarten – ogrody Hofburga.
Cesarski Hofburg To Siedziba Habsburgów

Nastepnie Parlament Austrii,
Teatr Miejski Wiednia
Kanał Dunajski
Pałac Schönbrunn,
Przy Karlsplatz stoją Karlskirche oraz Wien Museum.

kolejne na liscie sa :
W południowo-wschodniej części miasta Ogród Belwederu- Wewnątrz stoją dwa pałace Belwederu – Górny i Dolny.

Prater to słynne wesołe miasteczko. nie mamy czasu , ale wiemy ze tu jest ze slynnym diabelskim mlynem.

Hundertwasserhaus zaprojektowany przez Friedensreicha Hundertwassera w latach 1983-1985.
Naschmarkt- rynek nazywany „żołądkiem miasta - tu zakupić pieczywo, owoce, warzywa, sery oraz mięsa i ryby. To największy targ w Wiedniu

STADPARK – PARK MIEJSKI tam znajduje się złoty pomnik Johanna Straussa, jeden z najchętniej fotografowanych pomników na całym świecie

Parki Volksgarten i Burggarten- Wielbiciele Mozarta pielgrzymują pod pomnik tego geniusza w parku Burggarten. ogród w stylu angielskim, był prywatnym ogrodem cesarza Franciszka Józefa I,

WIEDEN jest bardzo duzym miastem, ogladany w pospiechu, zimnie,sniegu- sprawil ze atmosfera byla magiczna, swiateczny wyjazd na targi pokazal miasto noca, inne niz za dnia, pelne swiatel, pieknych bogatych rzezb, pomnikow, I historycznych miejsc,takich jak siedziba hitera,palace habsburgow, czy tez ozdobna spalarnia smieci wygladajaca jakmaly palacyk,dom Hundertwassera o niebanalnej konstrukcji I przepiekne ogrody.
Za dnia miasto mnie przerazalo swoim ogromem ...
wracamy ..autokar , a my....... idziemy spac.. :)