Geoblog.pl    ANJ0    Podróże    TUNEZJA    zwiedzajac najpiekniejsze miasteczka

zwiedzajac najpiekniejsze miasteczka

Tunezja
Tunezja, tunis

Język urzędowy - arabski
Państwa graniczne - Algieria, Libia
Waluta: dinar tunezyjski
Stolica – Tunis

witam.. pelna emocji bo to 1szy raz samolotem lece i wogole ...afryka...czekam z utesknieniem przy naszym gate na odprawe, czas sie dluzy a ja chce juz byc na plazy...
jest lecimy:))
nie zapomne nigdy kiedy w monastirze przed 6 rano witaja nas usmiechniete twarzy -obsluga lotniska i ... slonce, mocne cieple slnce przed 6 rano!!!
co za radosc.. teraz jeszcze transfer do hammamet... dluzy sie w autokarze..ojj
musze nauczyc sie cierpliwosci,
jestesmy na miejscu ,,.. brama hotelu, wszystko biale, bungalow czysty, skromny, miodzio, duza restauracja i bar .hurra
jestem w raju

co wieczor animacje, organizowany czas przez animatorow caly dzien... bosko !!
jest camel, tzn wielblad... oj niepachnie... rejs statkiem, podroz kolejka .. co za przezycia... aaa
i lot paralotnia nad morzem, mimo ze mam lek wysokosci, to bylo boskie...
pozostaje lezec na plazy iii zwiedzanie tunezji wzdluz ... pieknie, palmy slonce morze.
tylko poza rejonem hoteli dostrzegam biede , domy jak slamsy,nieukonczone dachy...
bydlo pasace sie na czerwonej pustyni, gdzie nie widac ani troche trawy...to poza hotelem, prawdziwa twarz afryki

a w hotelu na all inclusive..? wszystko... wieczorem 1szy raz pale szisze ..mmniam mniam, szkoda ze nie kupilam swojej..
ogolnie cieplo, slodko, tylko ... zbyt kroyko, i niedosyt bo kladow nie bylo, tzn ja nie mialam okazji pojezdzic..po pustyni nimi,,,takie male marzenie moje...;))

************************************************
opis miast

Wjechawszy do Tunisu zatrzymamy się na jego głównej ulicy – Avenue Habib Bourguiba, którą dojdziemy wprost do starego, arabsko –tureckiego starego miasta. Będziemy mieli około 1,5 godziny wolnego czasu na zakupy i poznanie miasta. Kolejnym punktem programu jest wizyta w Muzeum Bardo, które mieści ważne zbiory archeologiczne Tunezji, począwszy od antyku na współczesnych kończąc.
Po posiłku kierujemy się w stronę pobliskiej Kartaginy, do Parku Archeologicznego, w którym zobaczymy Termy Antoniusza (łaźnie rzymskie ) i pozostałości rzymskich willi oraz bazyliki. Następnie odwiedzimy Sidi Bou Said, miasteczko założone przez Maurów hiszpańskich w XV wieku

A wiec po kolei…
TUNIS- Stolica Tunezji jest położona 10 kilometrów od Morza Środziemnego. Miasto jest mieszanką nowoczesności i tradycji. wpływy różnych, kultur sprawiły, że Tunis nie ma jednolitego charakteru
stolica z medina- targiem, trzeba sie targowac, inaczej nic sie nie kupi tanio, ja nie mam nerwow do nich.. eh
Medina to kolory piekne, rozne ubrania ,szaty, mnostwo malych straganikow, waskie uliczki, klimatyczne, i tradycyjne.
To stare miasto, w którym niektóre budowle mają ponad tysiącletnią tradycję jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO !
MUZEUM NARODOWE BARDO
Jedno z miejsc ktore zaciekawilo mnie najbardziej, mnostwo pieknych dobrze zachowanych eksponatow, mozaik, pieknych mebli,nie kazdy ma cierpliwosc na calodzienne ogladanie, ale ja bylam ciekawa kazdej Sali 
Muzeum Bardo gromadzi większość najważniejszych zabytkowych przedmiotów pochodzących z pobliskich wykopalisk archeologicznych. Jest jednym z najwspanlszych muzów Afryki Pólnocnej. Róznorakie eksponaty zgromadzone są w 35 salach i licznych korytarzach. Prezentowane eksponaty obrazują tysiące lat burzliwej historii tunezyjskiej ziemi

HAMMAMET
Hammamet leży na wybrzeżu Tunezji, pomiedzy Tunisem i Soussą. W ciągu stu lat z małej rybackiej wioski powstał resort wypoczynkowy. Hammamet jest zbudowany wokół starego fortu, "Kabash
Doskonale sie wypoczywa na plazy ,mozna spotkac wiele kultur, np kobiety islamu wchodza do wody w czarnych szatach, nie rozbieraja sie nawet na upale! Biedne, moga tylko patrzec na rozebrane europejki obok….
Sa takze klady i wielblady, i wszytko to –nie ruszajac sie z lezaka
Sporty wodne, ah paralotnia, z motorowka, to bylo dla mnie duze przezycie gdyz mam lek wysokosci, ale powtorzylabym to jeszcze raz, bez dwoch zdan

na plazy wielblad... ale jaki smierdzacy, fujjjjjjjjjjj,obrzydliwe zwierzeta!

JASMIN- YASMINE
Nocne życie w Hammamet skupia się na dwóch głównych ulicach:ave Habib Bourguiba i ave de la République.Można znaleźć tam przytulne knajpki i kafejki serwujące tradycyjne tunezyjskie dania i napoje.

KARTAGINA
Jestem zapalonym amatorem geologii, archeologii, wiec kartagina byla konieczna do zobaczenia.
Wspaniale termy antoniusza, tuz nad brzegiem morza,cudownie wygladaja nawet jako ruiny.
Legendarne miasto Kartagina to dzisiaj przedmieścia stolicy Tunezji - Tunisu. Dawne fenickie miasto założone przed trzema tysiącami lat
Najlepszym miejscem do rozpopczęcia zwiedzania jest wzgórze Byrsa, z którego rozlega się doskonły widok na cały kompleks.

W poblizu Tunisu lezą ruiny Kartaginy, która w okresie starozytnym wyrosła na potęzne miasto-państwo, czerpiące dochody głównie z handlu. Zniszczona przez Rzymian w 146 r. p.n.e., została przez nich odbudowana i stała się stolicą prowincji rzymskiej w Afryce. Wśród ruin miasta są zabytki z okresu punickiego (fenickiego - m.in. nekropole i sanktuarium) oraz z okresu rzymskiego (amfiteatr, termy, akwedukty, bazylika starochrześcijańska i in.).

SIDI BOU SAID
Jedno z najladniejszych wg mnie miasteczek, niebiesko biale domy, cudne, nie ma takiego tu drugiego.
Niebieskie stare masywne drzwi, niebieskie okiennice, domki wygladaja super, nie patrze na upal, trzeba robic zdjecia …
Szkoda ze tak malo czasu daje malo inteligentna przewodniczka,no coz… czas nagli

Byla tez wycieczka na lodzi –z animatorami fakirami chodzacymi po szkle boso, z obiadem, piesniami,
z plywaniem w morzu z kamizelkami, calodniowa.urocza.
super miejsce na aktywny i leniwy wypoczynek, pozostaje tylko niedosyt , bo nie mialam mozliwosci pojezdzic kladami!!

Największe po stolicy kraju miasta Tunezji to lezące na wybrzezu Safakis i Susa. Znajdują się tu zabytki sztuki arabskiej: meczety, stare dzielnice, pałace i in. Susa muzeum z bogatymi zbiorami mozaik rzymskich oraz katakumby chrześcijańskie z okresu rzymskiego. Niedaleko susy lezy Al-Munasti- miasto bogate w zabytki sztuki arabskiej {m.in. ribat - warowny klasztor muzułmański z VIII w., wielki cmentarz muzułmański z licznymi grobami marabutów).

Najbardziej znanymi miejscowościami wypoczynkowymi nad Morzem Śródziemnym w Tunezji są Al-Hammamat i wyspa Dzarba. Lezący na przylądku Ras at-Tib, w otoczeniu wielkich gajów palmowych Hammamat ma stara arabska Medine ***********************************************************************
Miejsca wpisane do listy światowego dziedzictwa UNESCO

· Pozostałości miasta punickiego i rzymskiego w Kartaginie- od 1979
· Park Narodowy Aszkal - od 1980

*****************************************************************************

Podsumowanie:

super na aktywny i leniwy wypoczynek,
wiele wycieczek fakultatywnych, inna kultura, kuchnia, no i slonce slonce slonce,:)