Geoblog.pl    ANJ0    Podróże    2 kontynenty w 3 tygodnie    kolory afryki

kolory afryki

Nigeria
Nigeria, Lagos

chcialam pokazac moje przepiekne fotki z kobietami afryki -kultura nigerii.ich stroje , tradycje sa bardzo egzotyczne i bogate.

afryka- nic dodac nic ujac.. kusi :)
zaczynamy od lagos- miasta niewolnikow, potem przenoszac sie wglab do kaduny

Hymn państwowy to
''Powstańcie patrioci, usłuchajcie wezwania Nigerii''..

motto panstwa - takie piekne ''Jedność i Wiara, Pokój i Postęp''

Baza turystyczna jest w Nigerii mniej niż skromna. W hotelach i bankach honorowane są najbardziej znane karty kredytowe, jednak raczej odradza się posługiwanie się nimi z uwagi na ryzyko.

W Nigerii jada się sporo warzyw, owoców i ryb. Większość produktów spożywczych kupuje się na bazarach, których, jak to w Afryce, jest niezliczona ilość. Przekupki na targowiskach sprzedają takie specjały jak warzywa surowe lub gotowane, ale na szczególne polecenie zasługują soczyste i pięknie pachnące owoców tropikalne, takie jak ananasy czy pomarańcze. W Nigerii jada się tez wiele potraw mięsnych, głównie drobiowych i ryb poławianych w zatoce

LAGOS
jest jednym z najstarszych miast środkowej Afryki. Już w XIII wieku plemię Joruba założyło w tym miejscu osadę mającą chronić mieszkańców przed wrogami.
Dzisiejszą nazwę miasta nadali mu Portugalczycy, którzy osiedlili się tu w połowie XV wieku.

Od XVII wieku cała Nigeria była jednym z najważniejszych w Afryce ośrodków handlu niewolnikami, którymi zasiedlana odkryty kontynent amerykański.

Lagos nadal jest najbardziej przeludnionym miastem Afryki Zachodniej.
Większość ludności Lagos mieszka w części kontynentalnej, a najdroższe osiedla usytuowane są na wyspach Ikoi Island i Victoria Road.
Kontrast między bogactwem a biedą jest widoczny na każdym kroku.
Zatłoczone slumsy bez kanalizacji pełne krętych i brudnych uliczek sąsiadują z nowoczesnymi budynkami i szerokimi arteriami.

Pradawne podania mówią o prastarej kulturze Nok istniejącej na tym obszarze jeszcze przed naszą erą.
Z X wiekiem, kiedy znajdowało się tu święte miasto Joruba, wielki ośrodek całej Afryki Zachodniej zachowały się słynne na cały świat brązy Beninu i naczynia Ife.

Okolice miasta są szczególnie interesujące ze względu na walory przyrodnicze, mozna tu tez podziwiać liczący około 200 lat królewski pałac, który nazywa się Oby i jest na wyspie Lagos oraz muzeum narodowe gromadzące zabytki sztuki i kultury Nok, Beninu i Ife.

WAZNE

szczepienie zalecane

DB - dur brzuszny

W - wścieklizna
szczepienie zalecane (w zależności od charakteru pobytu)

JZM - japońskie zapalenie mózgu
szczepienie niekonieczne

MK - szczepionka meningo-kokowa (a+c)
szczepienie zalecane (w zależności od charakteru pobytu)