Geoblog.pl    ANJ0    Podróże    bella ITALIA    genova -cinque terre:vernazza-la spezia- marina di carrara- picollo lourdes-lazise:lago di garda

Włochy
Włochy, Genova

sierpien 2013 jeden tydzien urlopu decyzja- ancora italia :)

autem po liguri, prawie toskania

fa caldo !!!!:) goraco :)

____________________

z genowy ,jednego z wiekszych portow,gdzie odpywaja statki do grecji,tunezji,hiszpani ,ukrainy,turcji i innych krajow ruszamy w droge autem
bardzo sie oplaca cenowo nie wychodzi wiecej niz 70 e lacznie z oplata autostradyi gaz- cala podrozna tej trasie.

wyruszamy do LA SPEZIA,gdzie obok zjezdzamy do cinque terre.sa to 5 miasteczek na skalach ktore zwisaja doslownie nad klifem morskim,

Riomaggiore - pierwsze z miasteczek, jadąc od strony La Spezia. Malownicze domy położone są tutaj między wzgórzami, a jedyna droga opada stromo w dół, w stronę morza. Pod nią biegnie strumień Rivus Maior. W Riomaggiore zaczyna się słynna Ulica Miłości, ścieżka przebiegająca nad morskim urwiskiem aż do miejscowości Manarola.

Manarola - miasteczko zbudowano na cyplu pomiędzy dwoma skałami. W okolicy zobaczyć można charakterystyczne tarasy z winnicami, drzewa oliwne i murki otaczające tarasy.

Corniglia - miasteczko położone na szczycie, na wysokości ok. 100 m. Aby dotrzeć na górę, należy wspiąć się po 377 schodkach. Zabudowania położone są wzdłuż głównej ulicy, Fieschi.

Vernazza - wygląd osady rybackiej, dzięki jedynemu na Cinque Terre naturalnemu portowi. tu sie zatrzymujemy na dole.parking tylko platny plus dojscie do centrum na butach,
miasteczko urocze jednak nie tego szukalam

Monterosso - część antyczną ze średniowiecznym centrum i nowoczesną dzielnicę willową, są wieże i ślady dawnego muru obronnego.to tu jest plaza najczesciej reklamujaca c-t. piaszczysta ale malenka

kazde laczy pociag, autem czuje sie jak na karuzeli, niezbyt przyjemny zjazd, wszedzie kamienie,skaly pod kolami i nad glowa

MARINA CARRARA czyli powrot w strone morza
autko prowadzi nas autostrada na plaze, czyli jedziemy do marina di CARRARA,
i tu jest cudownie prawdziwy raj, tylko parking jeszcze zeby sie udalo znalezc z wolnym miejscem...
po krotkiej przerwie biegiem na plaze ,gdzie wszedzie jak sie okazuje jest..prywatna! czyli placi sie slono jak w rimini za samo wejscie... jednak nie poddajac sie znajdujemy wejscie na publiczna czyli darmowa,

i juzzzz woda..... slona, zmna cudowna woda morska.
siedzac w morzu patrze na gory
wow

przed wyjazdem przyjaciel powiedzial mi ze dobrze wybralam miejsce bo
ta czesc jest piekna
carrara slynie z gor gdzie wydobywa sie marmur bialy slynny na caly swiat

uchwycilam na zdjeciu z daleka tylko,gory sa niesamowite.takze wszelkie skaly po drodze przecinane roznymi rodzajami mienralow,

odpoczywam.. zabieram kilka kamieni na pamiatke .... jem obiadek....odpoczywam ...pod parasolem.
maly lobuz jak aniol

to miejsce jest boskie, chce tu miec dom:)

MALE LOURDES

wiedzial ktos moze ze we wloszch jest jedno sanktuarium ktore nazywa sie male Lourdes?
tu tez objawila sie MARYJA ROZANA, MARIA ROSA,

jest przepiekne,... bylo w planie Lourdes francuskie, ale czas goni, dni uciekaja,wiec ciesze sie tym malutkim, jest piekne, strumyk do ktorego sie wchodzi i odmawia zdrowaski, potem mozna zabrac wode swieta ze zrodelka, wiec biore:)dla mamy i cioci:)

moge powiedziec ze Lourdes zaliczone...Male,tak jak sie nazywa.
cale sanktuarium jest ogolnie sliczne.

LAZISE
lago di garda.

miejscowosc ktora ma plaze,darmowy parking,sliczne restauracje
stad blisko do gardalandu,i innych tych wloskich parkow zabaw we wodzie.jest tez piekne zoo w pobliskiej miejscowosci
,nazw nie pamietam,miejsce,boskie,
jezioro oferuje skutery wodne,jachty,jest wszystko do urlopowania.

a teraz czas na powrot do domu.buzi dla bliskich.
pozdrowienia dla podroznikow..

czy uda sei w tym roku jeszcze gdzies wyruszyc? kto wie...
i tak czuje sie szczesciara mogac tyle zwiedzac!w ciagu jednego roku!